tisdag 26 maj 2009

Tisdag.

Storhandlat.

Känns skönt att ha mat i kylskåpet och i skafferiet.

Tidigare har vi alltid handlat för dagen men det är jag så jävla trött på. Skönare att ha saker hemma och inte hela tiden behöva ge sig ut. Speciellt i ett väder som det här som vi har just nu - ja, för det är väl klart att det regnar... Men det gör inget egentligen för då kanske all jävla pollen kan lägga sig. Jag är så trött av att pollen att det känns som om hela jag är dränerad på energi. Helt slut. När M kom hem från jobbet efter att ha jobbat tidigt och väckte mig så var jag så trött att jag gick som i koma. Helt hemskt. Det var som om jag sov fortfarande.

Köpt ny dammsugare.

Den gamla lät mer än lovligt illa. Ja, jag körde slut på den kan man säga... Eftersom det inte fanns dammsugarpåsar att köpa till den och jag spenderat hur mycket pengar som helst på dammsugarpåsar som INTE passade ett nåt så dammsög jag ändå. Utan påse. Det höll inte länge. Det fattade jag med att det inte skulle göra men jag körde på ändå. Tills den lät så att man fick tinitus. Nu har jag en helt ny och fin Nilfisk. Och jag köpte 10 påsar till den. Så här skall dammsugas. Och moppas. Och göras fint. Fast inte nu. Nu ska jag vara lat ett tag till. Jag börjar bli riktigt bra på att vara lat och det börjar kännas att det är bra för mig.

Kram!

-A-

Inga kommentarer: