måndag 1 juni 2009

Västerstaden

Jag är fortfarande irriterad på den där lilla jävla fjanten som höll i besiktningen av den gamla lägenheten idag. Jag sitter väl här och gör ett mentalt bokslut av det gamla boendet och det är väl därför jag inte kan sova. Det och att Nilsson snarkade mig rätt i hôvve när jag försökte gå och lägga mig tidigare. Att han är trött det förstår jag - det var inte så mycket vi sov i natt - vi hade ju film att titta på! Vuze är ta mig fan i mig bara underbart! Hittat så mycket roligt där va!

Men lite tillbaka till den där lilla jävla fjanten. Bara utseendet på människan irriterar mig - nu kan ju inte han riktigt hjälpa hur han ser ut - det är ju faktiskt hans föräldrars fel...

Det värsta jag vet är när folk ska försöka spela dumma. Låtsas som det regnar när det i själva verket pissar ner. Jag var ju tvungen att tacka honom för sju år - där ingenting har fungerat. Varken lampor eller fläktar eller element eller sophämtning. Kakelplattor som for ner i badrummet - nej, jag tycker inte att det är hyresgästens skyldighet att se till att det andvänds en fog vid kaklingen som håller - inte när man flyttar in 12 år efter att kaklingen är gjord. Fuktskadat och mögel. Dåligt isolerat och fönster som inte gått att stänga och för att inte tala om den där jävla höga hyran om man ser till standarden.

Ett tag var jag tvungen att gå åt sidan för jag hade då verkligen riktigt svårt ett tag att stå emot lusten att bara skalla honom rätt av.

Bara att stå och försöka försvara något som inte går att försvara och skylla ifrån sig - nej, tack - glad att det inte blir Västerstaden mer. Ja, det var det förvaltningsbolag vi hyrde av.

Sökte nu bara för skojs skull på nätet för att se om det fanns något kul att läsa och jag hittade det här - från Mikael Beckfjälls blogg på adressen www.beckfjall1.blogg.se

" Jag och min fru tillhör dem som ha den tvivelaktiga förmånen att hyra lägenhet som förvaltas av västerstaden, (de som har en mycket fördomsfull vd ni vet).
För två år sedan uppmärksammade vi dem på vattenskador i vårt vardagsrum, elementet läcker så att parketten lossnar. Och efter 2 år så har så till sist hela golvet svullnat upp under fönstret, fönstret som i sig är en bedrövelse, även det behöver bytas sen 2 år. Hela fönsterkarmen har förmultnat nu, funderar på att öppna fönstret 100 % och låta det ramla ner från vår 5 våning, då kanske de äntligen tar tag i det. Är det västerstadens strategi för att tjäna pengar på att skita i underhåll? De har ordnat en del saker, o det är ju bra, men resten då? Golvet kommer snart att börja mögla och det vet vi ju alla hur svårt det är att få bort mögel. Har idag skrivit ett brev med en lista på saker som behöver åtgärdas, ska gå ner med det i morgon och lägga det i deras brevlåda, händer inget då så får vi väl helt enkelt flytta vilket jag egentligen inte vill. "

Och det här från en sida där studenter ger varandra tips om hur man ordnar lägenhet i Göteborg:

" Västerstaden vet inte så många om så de brukar ha lediga lägenheter. Men hyresvärden é en jäkel på att aldrig få något gjort så om du fixar en lägenhet hos dem, bered dig på många samtal till honom om det e något som krånglar.. he he "

Nähä? När det hängde ett fönster i trappuppgången i ett gångjärn precis ovanför porten - då fick man försöka binda upp det själv. För jag var lite rädd att få det i huvudet. Hade jag fått önska så hade den där lille jävla fjanten fått det i huvudet. Fast det är ju skitsamma - resultatet på den gubben hade ändå varit detsamma. En del fall är ju verkligen helt enkelt bara hopplösa.

Nu har jag fått ur mig det - nu kan jag nog försöka sova igen - klockan är ju ändå liksom 03.00 snart och om jag ska få någon sol alls imorgon så kanske det är läge att kela till det lite med John Blund...

Tjing!

= I


-A-

Inga kommentarer: