torsdag 21 maj 2009

Kompisar från förr

Idag pratade jag med en gammal klasskamrat på Facebook. Vi kan kalla honom Magnus. Ja, för han heter det.

Gjorde lite "catching up" - vad heter nu det på svenska... Hmmm... Är jag Dolph Lundgren helt plötsligt och har glömt mitt hemspråk efter en tids vistelse utomlands? Men Herre Gud - förra året kom jag ju bara till Tyskland som längst! Men den satte sig i alla fall afasin...

Ja, men i alla fall. Han mådde bra. Fru och barn. Skulle just till att starta firma med en annan klasskamrat. Just kaklat färdigt badrummet.

Efter ett bra tag så frågade jag om han visste något om våra andra klasskamrater. Jag har inte varit på en enda av de återträffar som har varit och umgås inte direkt med någon från min uppväxtstid. Några har jag ju lite koll på och så men man är ju nyfiken på vad folk man vuxit upp med gör numer - såhär tjugo år senare.

Jodå. KS hade någon gård med hästar. Och en fru som bestämde allt. Fast Magnus kallade henne faktiskt kärring.

Sen kom vi bara till NG. Längre kom vi inte. För vi fastnade där. Ja, det blir så när man får veta att ens gamla klasskamrat bytt kön...

Ja, precis - HOPPSAN!

-A-

Inga kommentarer: