tisdag 26 maj 2009

Bloggkriget

Ja, det fortsätter mellan Magdalena Graaf och Anna Book. Jag är mer intresserad av det än vad jag vill medge. Mest för att jag fascineras av hur seriöst dum i huvudet Anna Book verkar. Antagligen är hon precis så jävla dum som hon framställer sig men för hennes skull kan man ju hoppas att hon faktiskt gör sig till.

Hade jag varit Magdalena Graaf så hade jag tröttnat för länge sedan... Jag hoppas att hon hållt sig någorlunda passiv bara för att kunna ladda ordentligt. Jag har aldrig tyckt något om Anna Book - inte mer än att jag tyckt att det varit underligt att man kan vara känd för att komma på fjärdeplats i Melodifestivalen 1986 och sedan hålla sig känd för det i 23 år. Imponerande. Och nej. Anna Book söker inte media aktivt själv. Det berättade hon själv i Hänt Extra igår. Kul att det var just i Hänt Extra hon sa det.

Det var någon som i Anna Books kommentarsfält på hennes blogg som hälsade henne: "Dra åt h-e ditt j-a konstant snyftande fetto!" Det var ju kanske inte så snällt sagt. Men jag har följt hennes blogg nu i nån vecka och det är inte undra på att hon får sådana kommentarer. Hon har betett sig jävla illa. Verkar ju inte alls förstå att man fattar att hon sitter och skriver sin kommentarsinlägg själv - ja, kanske inte det om att hon är ett fetto men rätt många av de andra. Om man följer formen i hennes språk kan man lätt se att det är hon som skriver de flesta av kommentarerna till inläggen.

Ja, för mig är det rätt intressant faktiskt. Jag tycker det är underhållande. Jag är glad att jag inte är delaktig för det är smutsigt det här bråket. Graaf ligger ju i skilsmässa med Hedman. Hedmans advokater krävde tillbaka Magdalenas bil p g a Magnus nuvarande ekonomiska situation och hon fick lämna tillbaka den. Den bilen kör Anna Book runt i nu. Den har hon hyrt av Magnus Hedmans företag. Och hon är duktig på att poängtera att hon är ute och kör en sväng i den vackra kvällssolen. Kul tjej. Som ett meddelande till Magdalena. Samma sak med containern som Annas vänner hyrde och slängde saker. Vad dumt att det var Magdalenas saker...

Så ja - kriget fortsätter.

-A-

Inga kommentarer: